İş kazası: İşyerinde veya işin yürütümü nedeniyle meydana gelen, ölüme sebebiyet veren veya vücut bütünlüğünü ruhen ya da bedenen engelli hâle getiren olaydır.
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 13 üncü maddesi uyarınca İş kazası;
a) Sigortalının işyerinde bulunduğu sırada,
b) İşveren tarafından yürütülmekte olan iş nedeniyle sigortalı kendi adına ve hesabına bağımsız çalışıyorsa yürütmekte olduğu iş nedeniyle,
c) Bir işverene bağlı olarak çalışan sigortalının, görevli olarak işyeri dışında başka bir yere gönderilmesi nedeniyle asıl işini yapmaksızın geçen zamanlarda,
d)Emziren kadın sigortalının, iş mevzuatı gereğince çocuğuna süt vermek için ayrılan zamanlarda,
e) Sigortalıların, işverence sağlanan bir taşıtla işin yapıldığı yere gidiş gelişi sırasında,
meydana gelen ve sigortalıyı hemen veya sonradan bedenen ya da ruhen engelli hâle getiren olaydır.
İŞ KAZASI HALİNDE İŞVEREN VEKİLLERİ TARAFINDAN YAPILMASI GEREKENLER
Biriminizde bir iş kazası meydana gelmesi halinde birim işveren vekili tarafından yapılması gerekenler ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde aşağıdaki gibidir:
Not: SGK ya bildirim süresi, İş kazasının işverenin kontrolü dışındaki yerlerde meydana gelmesi halinde, iş kazasının öğrenildiği tarihten itibaren başlar ve işlemler 3 iş günü içerisinde yapılmalıdır.
FR-421 İŞ KAZASI VE MESLEK HASTALIĞI TUTANAĞI İNDİR
Kaza Tutanağı formunu doldurduktan sonra kayigem@kayseri.edu.tr e-posta adresine göndermeniz gerekmektedir.